Saknar du en fråga i FAQ?

FAQ

Hur får jag en fysisk kopia av handlingar till och från medlemsmöten?

Från och med 2017 så utgår alla handlingar inför och efter medlemsmöten, alltså även föreningsstämmorna, i elektronisk form via hemsidan.

Enligt stadgarna ska kallelse meddelas skriftligt 14 dagar före möte och om beslut fattats ska protokoll tillhandahållas medlemmarna senast 14 dagar efter mötet. Från och med 2017 så blir det alltså skriftligt på hemsidan. Detta innebär också att alla handlingar från och med nu kommer att finnas på medlemssidorna så att medlemmarna när som helst kan återvända till ett protokoll från ett tidigare möte. Syftet med att göra handlingarna helt elektroniska är förutom att följa den i övrigt mer effektiva digitaliseringstrenden i samhället att spara pengar för föreningen, dels att alla får samma information samtidigt oavsett om du är på resande fot.

Den medlem som vill ha handlingar i fysisk form tar kontakt med styrelsen.

Infobladen som publiceras 4 gånger per år kommer fortsättningsvis att distribueras fysiskt, men även här på hemsidan. Du hittar äldre infoblad på medlemssidorna.

 

 

 

Vad gör jag om jag tappat mitt parkeringstillstånd?

Ingen fara! Du som bor på Högviltsvägen har i juni 2017 fått två parkeringstillstånd till dina gäster. Dessa är unika till ditt hushåll. Har du tappat ett så hör du av dig till styrelsen så kommer du att få ett nytt unikt parkeringstillstånd. Dessa utfärdas två gånger per år (till varje städdag) mot en kostnad av 100 kronor per tillstånd.

Jag bor i radhus och undrar vem som tar hand om mitt garage?

Alla mindre underhåll som panel, port och allmänt underhåll invändigt och utvändigt sköter du själv. Föreningen ansvarar för det större underhållet som byte av tak, byte av garageportar och sådant som tas upp i den långsiktiga underhållsplanen. Ju fräshare våra byggnader är, desto mer attraktivt och värdefullt blir våra kvarter.

Hur fungerar stadsnätet?

En bra fråga. Det vi vet är att det installerades 2014. Se även FAQ-artikeln om bredband.

Felanmälan när Tv inte fungerar via antennuttaget

Ansvarig för basutbudet Tv via antennuttaget är AT installation och dit vi ska ringa när det inte fungerar tel 021-351743.

 

Objekt: 21 - 25 av 25
<< 1 | 2